metaTitleSSS

FAQS

Je kan je tariefplan terugvinden in de klantenzone onder ‘Mijn tariefplan’. Je tariefplan wordt vermeld bij ‘gebruikersgegevens voor JOUW NAAM’.

Als je op de naam van jouw tariefplan klikt, wordt je verwezen naar een pagina met de details van jouw huidig tariefplan.

Indien je meer minuten of meer MB’s wenst kun je overschakelen naar een hoger tariefplan of een extra voordeelbundel activeren.

Je kan je verbruik nakijken via 'Mijn verbruik' in de klantenzone. Daar heb je een overzicht van je bundels en zie je hoeveel gratis minuten, sms'en of MB je nog over hebt. We geven je ook mee wat het bedrag van je huidig verbruik is, zo heb je een indicatie voor de volgende factuur.

Met onze dienst Consult kan je op elk moment ook via sms de status van jouw beltegoed en van jouw dataverbruik, voor de op dat moment lopende factuur, nagaan. Het volstaat hiervoor om CONSULT te sms'en naar 1912 (Nederlands) of HESAP naar 1919 (Turks).

Hou er rekening mee dat inkomende en uitgaande gesprekken in het buitenland (roaming) niet altijd onmiddellijk gefactureerd kunnen worden, omdat deze soms later worden doorgegeven door de buitenlandse operator. Hou er bovendien rekening mee dat de gegevens louter indicatief zijn (de effectieve kost kan variëren).

Selecteer ‘Mijn verbruik’ in de klantenzone om een overzicht te zien van je verbruik sinds je laatste factuur, alsook de resterende MB in jouw bundel.

Onder de ‘Mijn instellingen - Dataverbruik’ tab zie je hoeveel data je buiten je bundel hebt gebruikt, in België en in het buitenland, en hoeveel percent dit is van jouw ingestelde limiet. Je kan hier ook je limiet aanpasse

Er zijn twee mogelijkheden:

Wens je een bundel te schrappen, dan bel je de Türk Telekom Mobile abonnement helpdesk via het nummer 1979 vanaf je gsm of via +32 486 19 1979 vanaf een ander toestel, en vraag je de annulatie van je bundel aan. Vanaf de volgende factuur zal je bundel niet meer aangerekend worden.

Je kan bundels combineren zoveel je wilt. Van iedere bundel kan je er maximum 1 activeren.

Het is mogelijk om je gsm-nummer over te dragen op een andere naam of een bedrijf. Hierdoor wijzigt de oorspronkelijke contractant. De abonnementsvoorwaarden blijven behouden. Ga hiervoor langs in een Türk Telekom Mobile verkooppunt. Onze medewerkers zullen je helpen om alle formaliteiten te vervullen.

Er is geen vaste contractduur bij Turk Telekom Mobile. Je geniet dus van een totale bewegingsvrijheid: je kan van operator en tarief veranderen wanneer jij dit wenst, zonder kosten of verbrekingsvergoedingen.

Wanneer je echter hebt deelgenomen aan één van onze promoties bij de activering van je Turk Telekom Mobile nummer, zullen wij een vergoeding aanrekenen die gelijk is aan de restwaarde van het ontvangen product. Het bedrag hiervan wordt vermeld op de afschrijvingstabel van het betreffende apparaat (smartphone, tablet, televisie, …). Je ontvangt deze tabel bij het ondertekenen van het contract.

We vinden het jammer dat je overweegt om je Türk Telekom Mobile abonnement op te zeggen.

Je bent niet gebonden aan een minimum contractduur, dus je kan elk moment opzeggen met een minimum aan formaliteiten. Bel naar onze klantendienst op 1979. Eén van onze medewerkers zal je verder helpen en de opzegging regelen.

Ja, je kan in het buitenland opgebeld worden en zelf bellen. Dit heet roaming. In het buitenland gebruik je natuurlijk niet het Belgische netwerk. Je maakt dan gebruik van een netwerk waarmee BASE Company een samenwerkingsakkoord heeft.

Je verbruik wordt dus gefactureerd aan het roaming tarief van het betreffende land. En als je een e-mail of vakantiefoto wenst te zenden naar je vrienden heb je ook toegang tot datadiensten door de data roaming.

De roaming-dienst wordt normaal gezien geactiveerd samen met jouw lijn. Als dit niet het geval is, hebben wij je hierover geïnformeerd. Om roaming te kunnen gebruiken, moet je tenminste één oproep gemaakt hebben in België voor je naar het buitenland vertrok.

Om na te gaan of deze dienst geactiveerd is kan je onze klantendienst contacteren op het nummer 1979 of een e-mail sturen naar [email protected].
 

Roamingkwaliteit

In vele landen geniet je nog altijd van bepaalde diensten (voicemail, sms’jes versturen, ...). In België kunnen wij jou een optimaal kwaliteitsnetwerk garanderen. Eens in het buitenland, hangt de kwaliteit af van de plaatselijke operatoren de kwaliteit van je toestel. De naam van het netwerk dat je gebruikt terwijl je in het buitenland bent, verschijnt (vaak afgekort) op je gsm-scherm.
 

Goed om te weten

Een buitenlandse operator kan 

  • voorrang kan geven aan andere gesprekken (bv. door capaciteitsproblemen in zijn netwerk), waardoor de mogelijkheid om zelf te bellen beperkt wordt
  • je sms’jes sturen 

BASE Company is hiervoor niet verantwoordelijk.
 

Hoe de roaming-dienst deactiveren? 

Bel +32 (0)486 19 1979 (roaming-tarief van toepassing wanneer je in het buitenland bent).

  • Roaming: bellen en gebeld worden als je in het buitenland bent
  • Internationaal bellen: bellen vanuit België naar het buitenland
  • Zorg dat je een voicemail paswoord hebt aangemaakt. Bel 1933, geef je gsm-nummer in en druk op #. Vraag je paswoord aan door ** in te toetsen. Je ontvangt een sms met je paswoord.
  • Besef dat er roamingkosten voor je voicemail worden aangerekend.

Je kan ook in het buitenland mobiel internet gebruiken. Op de Türk Telekom Mobile website vind je een overzicht van de tarieven in het buitenland

Dat is inderdaad mogelijk. Je kan de roamingservice op je smartphone uitschakelen of je kan de roamingoptie op je nummer laten blokkeren. Neem hiervoor contact op met de klantendienst op het nummer 1979 indien je van je gsm belt of op 0486 19 1979 indien je van een ander nummer belt.

Ja, het is mogelijk om deze limiet te wijzigen. Je kan dit aanpassen in de klantenzone via ‘Mijn instellingen’. Daarna opteer je voor ‘Dataverbruik’. Bij ‘dataverbruik in het buitenland’ moet je eerst de waarschuwings-sms activeren. Daarna kan je de limiet aanpassen. Vervolgens klik je op ‘bewaar’.

  • Via sms: stuur CONSULT naar 1912 (Nederlands) of HESAP naar 1919 (Turks).
  • Online. Selecteer ‘Mijn verbruik’ in de klantenzone om een overzicht te zien van je verbruik sinds je laatste factuur, alsook de resterende MB in jouw bundel. Je ziet ook hoeveel data je buiten je bundel hebt gebruikt, in België en in het buitenland, en hoeveel percent dit is van jouw ingestelde limiet. 
    Onder ‘Mijn instellingen - Dataverbruik’ kan je de limiet aanpassen.
  • Via sms: stuur CONSULT naar 1912 (Nederlands) of HESAP naar 1919 (Turks).
  • Online. Selecteer ‘Mijn verbruik’ in de klantenzone om een overzicht te zien van je verbruik sinds je laatste factuur, alsook de resterende MB in jouw bundel. Je ziet ook hoeveel data je buiten je bundel hebt gebruikt, in België en in het buitenland, en hoeveel percent dit is van jouw ingestelde limiet. 
    Onder ‘Mijn instellingen - Dataverbruik’ kan je de limiet aanpassen.

Je kan je dataverbruik in het buitenland begrenzen. Om dit in orde te brengen, meld je je aan in de klantenzone en ga je naar ‘Mijn instellingen’. Daar opteer je voor ‘Dataverbruik’ waar je de waarschuwingen via sms kunt activeren en een limiet instellen.

Nee, het is niet mogelijk je voicemail uit te schakelen als je in het buitenland bent. Een doorschakeling naar je voicemail zal je echter niet worden aangerekend. Enkel het beluisteren van je voicemail is betalend in het buitenland. Hiervoor betaal je de prijs van een roaminggesprek.

Om Türk Telekom Mobile abonnee te worden dien je een overeenkomst te ondertekenen. Je dient hiervoor 18 jaar te zijn. Ben je nog geen 18? Vraag dan je ouders om de overeenkomst af te sluiten. Je kan een Türk Telekom Mobile abonnement afsluiten via de website of in een Türk Telekom verkooppunt.

Ben je al Türk Telekom Mobile Prepaid of Postpaid? Via de website of in een shop kan je eenvoudig overschakelen naar een (ander) abonnement.

Ja. Of je nu al Türk Telekom Mobile klant bent of nog niet, je behoudt gratis je huidig gsm-nummer.

Vraag je abonnement aan via de Türk Telekom Mobile website en duid tijdens je bestelling aan dat je je nummer wenst te behouden als nieuwe klant of dat je reeds klant bent. Türk Telekom Mobile regelt alles.

Je kunt ook terecht in een Türk Telekom Mobile verkooppunt. Onze medewerkers zullen je helpen om alle formaliteiten te vervullen.

Je kan je tariefplan terugvinden in de klantenzone onder ‘Mijn tariefplan’. Je tariefplan wordt vermeld bij ‘gebruikersgegevens voor JOUW NAAM’.

Als je op de naam van jouw tariefplan klikt, wordt je verwezen naar een pagina met de details van jouw huidig tariefplan.

Je kan je Türk Telekom Mobile kaart op verschillende manieren herladen:

Bij iedere herlaadbeurt ontvang je gratis sms’en, minuten en MB’s naargelang je herlaadbedrag. Deze blijven tot 30 dagen na de herlaadbeurt geldig. Je ontvangt ze ook als je niet binnen de 30 dagen herlaadt.

Je kan extra voordeelbundels kopen om nog goedkoper te sms’en,  bellen en surfen. Een overzicht van onze voordeelbundels vind je hier.

Je koopt een voordeelbundel aan door de code te sms’en naar 1920. Je ontvangt een bevestiging dat de bundel werd geactiveerd. De prijs van de bundel wordt van je belwaarde afgehaald. Zorg dus steeds dat je voldoende belwaarde hebt als je een bundel aankoopt. De voordeelbundel is tot 30 dagen na de activatie geldig. Daarna sms, bel en surf je terug aan het normale tarief of koop je een nieuwe voordeelbundel.

Er zijn drie manieren om te weten hoeveel beltegoed je overhoudt:

  • Na elke oproep ontvang je automatisch een sms met de kosten van je gesprek, het saldo van je beltegoed en de gratis minuten en sms’en.
  • Sms CONSULT naar 1912 (Nederlands) of HESAP naar 1919 (Turks) of bel 1955 (gratis in België).
  • Online in de klantenzone via ‘Mijn historiek – Gesprekken en sms’en’.

Selecteer ‘Mijn verbruik' in de klantenzone om een overzicht te zien van je verbruik. Zowel voor gesprekken (aantal resterende minuten), sms’en (aantal resterende sms’en) en dataverbruik (resterende MB). Je ziet er ook je huidige, resterende belwaarde.

Onder de ‘instellingen dataverbruik’ zie je hoeveel data je buiten je bundel hebt gebruikt, in België en in het buitenland, en hoeveel percent dit is van jouw ingestelde limiet. Je kan hier ook je limiet aanpassen.

Je kan dit online nakijken via de klantenzone. Selecteer ‘Mijn verbruik’ om de resterende MB in je bundel te zien. Je ziet ook hoeveel data je buiten je bundel hebt gebruikt, in België en in het buitenland, en hoeveel percent dit is van jouw ingestelde limiet. 

Je kan je verbruik ook bekijken in de Türk Telekom Mobile app en door een sms met de boodschap CONSULT te sturen naar 1912 (Nederlands) of HESAP naar 1919 (Turks).

Je beltegoed is steeds 12 maanden geldig na elke herlaadbeurt. Indien er geen herlading gebeurt vóór deze vervaldatum verlies je jouw resterend beltegoed en wordt jouw simkaart gedeactiveerd. Je dient dan een nieuw prepaid-pakket aan te kopen.

Via ‘Overzicht herladingen’ onder ‘Mijn historiek’ in de klantenzone kan je nagaan wanneer je het laatst herladen hebt en tot wanneer jouw beltegoed geldig is. 

De gratis minuten, sms’en en MB’s die je ontvangt bij een herlaadbeurt of bij aankoop van een voordeelbundel blijven steeds 30 dagen na de herlading of activatie geldig.

Ja, je kan in het buitenland opgebeld worden en zelf bellen. Dit heet roaming. In het buitenland gebruik je natuurlijk niet het Belgische netwerk. Je maakt dan gebruik van een netwerk waarmee BASE Company een samenwerkingsakkoord heeft. Je verbruik wordt dus gefactureerd aan het roaming tarief van het betreffende land. Zorg dan dat je voldoende beltegoed op je kaart hebt staan.

De roaming-dienst wordt normaal gezien geactiveerd samen met jouw lijn. Als dit niet het geval is, hebben wij je hierover geïnformeerd. Om roaming te kunnen gebruiken, moet je tenminste één oproep gemaakt hebben in België voor je naar het buitenland vertrok.

Om na te gaan of deze dienst geactiveerd is kan je onze klantendienst contacteren op het nummer 1979 of een e-mail sturen naar [email protected].

Als klant met een herlaadkaart kan je op de meeste buitenlandse netwerken bellen. Sommige netwerken ondersteunen dit echter niet. In dat geval moet je een code vormen voor het telefoonnummer:

  • Voer *111* in, gevolgd door het betreffende nummer en #
  • Druk vervolgens op 'verzenden' of 'OK'. Binnen de minuut wordt je opgebeld en verbinden we je door met je correspondent.

Als je bijvoorbeeld naar de klantendienst wil bellen, geef je de code *111*32486191984#in en druk je op 'verzenden' of 'OK'. Nadien zal je eigen nummer op het scherm verschijnen. Als je de oproep beantwoordt, hoor je een korte beltoon en wordt je verbonden met de persoon die je wil bellen.

Om te sms'en zet je enkel de landcode voor het nummer, bv. +32486123456.

Hoe de roaming-dienst deactiveren? Bel +32 (0)486 19 1979 (roaming-tarief van toepassing wanneer je in het buitenland bent).

  • Roaming: bellen en gebeld worden als je in het buitenland bent
  • Internationaal bellen: bellen vanuit België naar het buitenland

Hou rekening met deze drie dingen:

  • Zorg dat je voldoende belwaarde hebt:
    • Koop op voorhand (een) BASE-herlaadkaart(en).
    • Zorg ervoor dat je je belwaarde in het buitenland kan aanvullen via internet, via sms of Auto Reload (automatisch herladen).
  • Zorg dat je een voicemail paswoord hebt aangemaakt:
    • Bel naar 1933 en volg de instructies (kies geen te eenvoudig paswoord zoals 1111, 1234, ...).
    • Indien je jouw paswoord vergeten bent, bel dan naar 1933 en voer ** in. Je zal de code via sms ontvangen.
  • Besef dat er roamingkosten voor je voicemail worden aangerekend:
    • Je betaalt geen roamingkosten voor het ontvangen van gesprekken op je voicemail. Er worden wel kosten aangerekend als je in het buitenland naar je voicemail belt om een bericht te beluisteren.

Bel naar +32 486 19 1933 om je voicemail te beluisteren. Je moet wel eerst je paswoord invoeren.

Indien je jouw paswoord niet meer weet, vraag dan eentje aan door ** in te toetsen. Je ontvangt dan een sms met je paswoord.

Je betaalt geen roamingkosten voor het ontvangen van gesprekken op je voicemail, maar hou er rekening mee dat er wel kosten worden aangerekend voor het beluisteren van deze voicemailberichten wanneer je nog in het buitenland bent.

Ook in het buitenland kan je mobiel internet gebruiken. Let wel dat de kosten voor mobiel internet in het buitenland hoger liggen. Een overzicht van alle tarieven en voordeelbundels vind je op onze website.

Het volstaat om de dienst oproepblokkering te gebruiken. Contacteer één van onze medewerkers op 1979 via je gsm-toestel (of 0486 19 1979 via een ander toestel of +32486 19 1979 vanuit het buitenland).

Je kan je dataverbruik in het buitenland laten blokkeren via de klantendienst. Je kan dit ook op je smartphone instellen. Kijk onder de netwerkinstellingen van je telefoon.

Via een simpel telefoontje naar onze klantendienst. Bel één van onze medewerkers op 1979 via je gsm-toestel (of 0486191979 via een ander toestel of +32486191979 vanuit het buitenland).

Opgelet, je bent dan niet meer bereikbaar, alle gesprekken worden naar je voicemail doorgestuurd.

Je kan je mobiel internet verbruik in het buitenland nakijken in de klantenzone, via de Türk Telekom Mobile app of door CONSULT te sms’en naar 1912 (Nederlands) of HESAP naar 1919 (Turks). Het verbruik is steeds indicatief.

De Roaming Alert dienst is een gratis dienst die je helpt om je dataverbruik in het buitenland onder controle te houden. Van zodra je € 48 data verbruikt hebt in het buitenland ontvang je een verwittigings-sms. Bereikt je verbruik meer dan € 60 dan wordt je datagebruik in het buitenland tijdelijk geblokkeerd. Je ontvangt dan een sms’je en de mogelijkheid om de blokkering op te heffen door te antwoorden op het sms’je. Je krijgt dan geen verwittigings-smsjes meer tot de volgende kalendermaand.

Je kan de grens van 60€ zelf aanpassen naar 20, 40, 80 of 100 € door de boodschsap “dataroaming<spatie><nieuwe waarde>” te sms’en naar 8580 (vb dataroaming 20).

Je kan ook de automatische meldingsdienst volledig uitschakelen door een sms met de boodschap ENDROAMINGALERT te sturen naar 8580. Wil je de dienst later terug activeren sms je YESROAMINGALERT naar 8580.

Je kan je limieten ook supereenvoudig instellen via de klantenzone. Ga naar ‘Mijn instellingen - dataverbruik’.

De gesprekken en sms'en kan je opvragen per periode, tot twee maanden terug. Daarvoor geef je gewoon begin- en einddatum op. Je ziet het tijdstip van je gesprek of sms, het netwerk, de gespreksduur en de prijs.

De geschiedenis van je herlaadbeurten en de ontvangen voordeelbundels (gratis sms'jes of minuten) kan je raadplegen voor de voorbije maand of voor de laatste twee of zes maanden.

Je hebt ook een overzicht van je actieve bundels en hoeveel minuten, sms'en of MB er nog resten.

Stuur een sms met de boodschap ‘LOGIN’ naar 1912 en je ontvangt een nieuw paswoord. Stuur de boodschap 'LOGIN <je nieuw paswoord>' (vb. 'LOGIN Jan54321') indien je liever zelf een paswoord kiest of je bestaand paswoord wenst te wijzigen.

Via de klantenzone raadpleeg je al je verrichtingen onder ‘Mijn historiek’. Deze dienst geeft je een compleet overzicht van je gesprekken, sms’en, herlaadbeurten en de activatie van gratis minuten- of sms-bundels.

Je kiest voor een overzicht van de voorbije maand of van de laatste twee maanden (voor herlaadbeurten en gratis minuten/sms bundels zelfs tot zes maanden terug).

Er zijn twee mogelijkheden:

Online:

  • Vraag online je gratis Türk Telekom Mobile simpack aan opwww.turktelekommobile.be.
  • Je ontvangt je SIMkaart via de post.
  • Na het ontvangen van uw simkaart, stuur START<spatie>[activatie code] naar 1912 om uw nummer te activeren (bv.: START 12345 naar 1912). Uw activatie code bevindt zich in uw bevestigingsmail dat u bij uw bestelling ontvangen heeft.
  • Je gsm-nummer behouden? Ga eerst naar een ALLO telecom-winkel of BASE-shopen activeer daarna pas je kaart.

Via een verkooppunt:

Er zijn verschillende soorten simkaarten. Afhankelijk van je toestel, heb je een standaard sim, een micro-sim of een nano-sim nodig. De Türk Telekom Mobile-simkaart die je aankoopt, kan je voor de standaard en micro-sim formaten gebruiken. Voor een nano-sim-formaat kan je een sim swap aanvragen bij een BASE shop of bij ALLO telecom-winkel.

Heb je reeds een simkaart en wil je een nieuw formaat, ga dan langs in een Türk Telekom Mobile verkooppunt.

Heb je nog een oud Türk Telekom Mobile prepaid-tarief en wens je te genieten van de nieuwe tarieven? Sms dan AKTIF naar 1920.

Opgelet! Bij de overschakeling verlies je je bundels die je hebt ontvangen bij een herlaadbeurt (dus eerst overschakelen en daarna pas terug herladen). Eens je overgeschakeld bent, kan je niet meer terug naar het oude tarief.

Het beltegoed dat je nog op je Türk Telekom Mobile Prepaid kaart hebt staan ontvang je als korting op je eerste factuur indien je overschakelt van Türk Telekom Mobile Prepaid naar Postpaid.

Dit is een forfaitaire administratieve vergoeding die we aanrekenen wanneer je je factuur niet betaald hebt binnen de vooropgestelde betalingstermijn, zoals vermeld op je factuur.

De vergoeding voor een herinnering bedraagt €5.

Je doet er dus goed aan om je facturen op tijd te betalen. Dit kan gemakkelijk via domiciliëring. Je betaling gebeurt dan altijd stipt op de vervaldag en je voorkomt laattijdige betalingen.

Je eerste factuur ziet er steeds wat anders uit als de daaropvolgende facturen omdat Türk Telekom Mobile werkt met 4 vaste facturatieperioden en je abonnementen pro rata worden aangerekend tot de eerstvolgende verbruiksperiode. Na je eerste factuur is dit steeds een volledige maand. Daarom kan het zijn dat je eerste factuur iets hoger zal zijn dan verwacht. Met onderstaand voorbeeld illustreren we waarom.

Voorbeeld:

Je abonnement is gestart op 11 december en je facturatieperiode is van 18 december t.e.m. 17 januari.

  1. 11/12 – 17/12
    Voor deze eerste 7 dagen betaal je een gedeelte van het abonnementsgeld. In verhouding hiervoor krijg je een bepaald aantal minuten, sms’en en megabytes.
  2. 18/12 – 17/01:
    Je betaalt het abonnementsgeld één maand vooraf.

Extra informatie:

  • We beschikken over vier facturatieperioden die elke maand start op de 2de, 10de, 18de en 26ste.
  • Alles wat je bovenop je beschikbare bundel verbruikt, wordt aangerekend op je volgende factuur. 

De kost van deze factuur kan hoger zijn dan verwacht. Met onderstaand voorbeeld illustreren we waarom.

Voorbeeld:

Je nieuwe tariefplan is gestart op 8 december en je facturatieperiode is van 18 november t.e.m. 17 december.

  1. 18/11 – 17/12
    Je krijgt het abonnementsgeld, dat je al op voorhand betaalde, volledig terug.
  2. 18/11 – 07/12
    Je betaalt abonnementsgeld voor de eerste 20 dagen van je oude tariefplan. In verhouding hiervoor krijg je een bepaald aantal minuten, sms’en en megabytes.
  3. 08/12 – 17/12
    Je betaalt abonnementsgeld voor de 10 overige dagen van je nieuwe tariefplan. In verhouding hiervoor krijg je een bepaald aantal minuten, sms’en en megabytes.
  4. 18/12 – 17/01:
    Je betaalt het abonnementsgeld van je nieuwe tariefplan één maand vooraf.

Extra informatie:

  • We beschikken over vier facturatieperioden die elke maand start op de 2de, 10de, 18de en 26ste.
  • Alles wat je bovenop je beschikbare bundel verbruikt, wordt aangerekend op je volgende factuur.

Dat kan op twee manieren:

  • Op de overzichtspagina van de elektronische diensten vul je je gsm-nummer in en klik je op het icoontje. Je ontvangt onmiddellijk een sms met het bedrag.
  • Indien je niet via domiciliëring (bankrekening of kredietkaart) betaalt, zal je het openstaand bedrag ook vinden onder de rubriek 'Mijn facturen' in de Klantenzone.

Je kan je gegevens makkelijk online aanpassen via ‘mijn gegevens – contactgegevens’ in de klantenzone.

Wist je trouwens dat je je facturen online kan raadplegen en onmiddellijk kan betalen via de klantenzone? Ontdek al onze nieuwe online diensten op de rechterkant van deze pagina (of onderaan op tablet of smartphone).

Er zijn vier facturatiedata, namelijk de 2e, de 10e, de 18e en 26e van elke maand. Door je facturatiedatum te veranderen, wordt je factuur op een ander tijdstip afgesloten en ontvang je ze vroeger of later in de maand.
Op je factuur zie je welke facturatieperiode momenteel actief is.

Indien je de facturatiedatum wenst te veranderen, contacteer je ons:

Dit is een forfaitaire administratieve vergoeding die we aanrekenen wanneer je je factuur niet betaald hebt binnen de vooropgestelde betalingstermijn, zoals vermeld op je factuur.

De vergoeding voor een herinnering bedraagt € 10.

Je doet er dus goed aan om je facturen op tijd te betalen. Dit kan gemakkelijk via domiciliëring. Je betaling gebeurt dan altijd stipt op de vervaldag en je voorkomt laattijdige betalingen.

Je hebt twee mogelijke opties:

  • Schakel over naar elektronische factuur (aanbevolen):

Je wilt de details wel behouden, maar je hebt geen nood aan een papieren factuur: In dit geval kan je kiezen voor de elektronische factuur en stop je de papieren factuur in je Klantenzone ('Mijn instellingen – Facturatie' – bij 'Type factuur' selecteer je de optie 'ONLINE').

  • Verwijder de details toch maar:

Je wilt geen elektronische factuur en ook geen gedetailleerd overzicht meer bij je papieren factuur. Dit kan gewijzigd worden in je Klantenzone ('Mijn instellingen – Facturatie' – vink de optie 'gedetailleerde factuur' uit).

Belangrijke info:

Het uitschakelen van het gedetailleerd overzicht (genaamd “gedetailleerde factuur”) is van toepassing op al je volgende facturen. Eens uitgeschakeld, is het niet meer mogelijk om de details op te vragen van de al ontvangen facturen. Je kunt het gedetailleerd overzicht later opnieuw inschakelen. Deze wijziging is enkel van toepassing op je volgende facturen, meer bepaald de facturen die je ontvangt na de wijziging.

Wij raden je aan om op de factuur na te kijken wat de hoge kost veroorzaakt heeft. Indien je niet over gedetailleerde facturen beschikt, vind je een overzicht van de kost aangerekend per rubriek. Indien je wel over gedetailleerde facturen beschikt, vind je hetzelfde overzicht en de kost aangerekend per oproep, sms of voor het datavolume.

Indien je hierna nog vragen hebt over je factuur, contacteer ons dan onmiddellijk. Je dient ons immers binnen de maand na factuurdatum te contacteren in geval van factuurbetwisting, anders kan je betwisting als niet ontvankelijk beschouwd worden.  

Contacteer ons:

  • telefonisch op het nummer 1979 via je eigen gsm-toestel (of op 0486 19 1979 via een ander toestel)
  • Daarnaast raden we je aan om, in afwachting van de behandeling van je vraag, de factuur te betalen.

Nee. Niet-gebruikte gratis belminuten, sms’en en MB’s worden niet overgedragen naar de volgende maand. Deze zijn sowieso elke maand in je abonnement inbegrepen.

Türk Telekom Mobile beschikt over vier facturatiecycli, namelijk de 2e, 10e, 18e en 26e van elke maand. Je vindt je facturatieperiode terug op je facturen. Deze periode loopt dan telkens van bijvoorbeeld de achttiende tot de zeventiende van de eerstvolgende maand. Je beschikt dus gedurende deze periode over de voordelen van je bundel of optie.

Elke minuut (gratis minuten en bundelminuten, alsook de minuten die niet in het tariefplan opgenomen zijn) wordt per seconde aangerekend na de eerste minuut. Dit wil zeggen dat de eerste minuut volledig wordt gefactureerd, ook al duurde je oproep slechts enkele seconden.

Op je factuur verwijst de rubriek ‘Promotie- en Bonusminuten/sms’ naar je gratis minuten en bundelminuten. Voor een betere transparantie, wordt de effectieve duur van de oproep duidelijk vermeld. Desondanks wordt een oproep die minder dan één minuut duurt dus beschouwd als een oproep van een volledige minuut en wordt bijgevolg op die manier ook van je bonusminuten afgetrokken.

Hou er rekening mee dat gratis sms’en of sms’en die in je bundel vervat zitten, op je factuur aangeduid worden als een oproep van één seconde. Deze worden uiteraard niet afgetrokken van je gratis minuten.

Van zodra je meer verbruikt dan het aantal sms’en, minuten of MB’s binnen je bundel wordt dit aangerekend aan het standaard tarief. Sms’en en minuten naar speciale nummers en diensten van derden worden steeds apart aangerekend.